W ramach odżywiania dla zdrowia, Kura Modowa na stałe współpracuje z Centrum Medycznym TAOMED w zakresie:

 

 
 

Grupowe warsztaty odchudzające

Dietetyka lecznicza Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Doradztwo żywieniowe

Bezpłatne spotkania edukacyjne “Zielone środy”

 
 

Rezerwacja konsultacji indywidualnych dietetycznych oraz grupowe warsztaty odchudzające pod numerem telefonu:

(42) 657 02 39

 
 

40-50% to zboża pełne: kasza jaglana, owies, pszenica orkisz, quinoa, jęczmień, ryż nierafinowany, żyto, gryka, amarantus, płatki zbożowe z pełnego przemiału i niekonserwowane BHT, ewentualnie mąka z pełnego przemiału.

40% to warzywa (pieczone, duszone, gotowane, przygotowane na parze, ewentualnie surowe, jeśli pozwala na to stan układu pokarmowego - trawienie surowych warzyw i owoców wymaga dużych nakładów energetycznych ze strony układu trawiennego i może go nadwerężyć na dłuższą metę). Surówki korzystne są raczej w sezonie letnim (byle nie gotowe ze sklepu, bo te zawierają dużo niepożądanych dodatków takich jak majonez, oleje rafinowane, konserwujące dodatki), zimą powinny dominować warzywa pieczone, duszone lub gotowane.

10-20% to fasole, soczewica, groch, pestki słonecznika, dyni, orzechy (laskowe i włoskie), migdały, siemię lniane, sezam, mak, czarne (szlachetne) grzyby.

10-20% to suszone owoce z upraw ekologicznych (niesiarkowane, niekonserwowane promieniami gamma), suszone na powietrzu (rodzynki, daktyle, morele, figi, śliwki), a także świeże owoce z naszej strefy klimatycznej, zwłaszcza w sezonie letnim i pod warunkiem, że nie powodują niestrawności.

 

 
 

Mięso i ryby

Należy spożywać tylko szlachetne gatunki mięsa i ryb, które nie były mrożone, najwyżej 2-3 x w tygodniu, (w zależności od indywidualnego zapotrzebowania organizmu), np. 1 x obiad mięsny, 2 x obiad rybny; szczególnie w chłodnych porach roku; mięso najlepiej spożywać gotowane, krótko smażone (rzadziej) lub duszone, przyrządzane ze świeżym imbirem, grzybami lub owocem głogu, podawane z dużą porcją warzyw i w miarę możliwości nie w połączeniu z produktami skrobiowymi (ziemniaki, ryż, kasze).


Jajka (na miękko, najlepiej bez soli albo z niewielką ilością soli). 

Masło (bez dodatków i soli) – optymalnie w postaci klarowanej (tzw. ghee).

Świeże oleje tłoczone na zimno, zwłaszcza olej lniany i oliwa z oliwek extra vergine.

Niewielkie ilości soli kamiennej lub morskiej, 

 
 

Ostrożnie stosować ostre rozgrzewające przyprawy

(pieprz, chili, imbir suszony, cynamon, goździk), w niewielkich ilościach stosować  ciepłe zioła osuszające i wspomagające trawienie: majeranek, tymianek, bazylia, lubczyk, rozmaryn, cząber, imbir świeży, kolendra, kminek, czosnek i inne dodatki ziołowe. Ilość przypraw i ziół dodawanych do potraw należy dostosować do indywidualnych potrzeb – osoby wychłodzone z osłabionym trawieniem mogą  ich stosować więcej, osoby z gorącem, gorącą wilgocią lub niedoborem Krwi i Yin powinny je stosować bardzo ostrożnie lub w ogóle z nich zrezygnować.

 
 

Zalecane są napoje ciepłe, nie słodzone,

takie jak gorąca woda (zwykła po przegotowaniu, podgrzana mineralna lub źródlana), herbaty z ziół, napary z kwiatów, kompot owocowy bez cukru (można dla uzyskania słodkiego smaku dodać do gotowania ekologicznych daktyli suszonych, fig, rodzynek lub moreli, które poprawiają smak, a nie zakwaszają organizmu, lub stosować zamiast cukru niewielkie ilości miodu lub cukier brzozowy, tzw. ksylitol). Unikać picia zimnych napojów, szczególnie z lodem. Nie jest konieczne picie 2-3 litrów wody dziennie. W miarę możliwości nie popijać w trakcie posiłków, a jeśli jest to konieczne – popijać ciepłą wodą lub niesłodzonymi i niekwaśnymi naparami ziołowym.

 
 

Kryterium sezonowości

Należy korzystać ze świeżych produktów dostępnych w danej porze roku lub suszonych produktów przechowywanych w naturalny sposób od poprzedniego sezonu wegetacji (dotyczy to zbóż, nasion strączkowych, nasion i orzechów, suszonych owoców)

 
 

Kryterium strefy klimatycznej 

Należy korzystać z produktów dostępnych w naszym regionie, gdyż one właśnie najlepiej zaspokoją potrzeby energetyczne organizmu

 
 

Kryterium równowagi kwasowo-zasadowej

Codzienne menu powinno składać się z 80% produktów alkalizujących (owoce, warzywa, ziemniaki, proso, gryka) i z 20% produktów zakwaszających (mięso, ryby, nabiał, pestki i orzechy, słodycze). Nadmiar produktów zakwaszających (szczególnie nadużywanie białka zwierzęcego, słodyczy i alkoholu) jest przyczyną chorób cywilizacyjnych, a skrajna acydoza organizmu sprzyja powstawaniu nowotworów.

 
 
 

Literatura

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec a diam lectus. Sed sit amet ipsum mauris. Maecenas congue ligula ac quam viverra nec consectetur ante hendrerit.


Odżywianie dla zdrowia

Paul Pitchford